منتديات الزهور العربيه

اهلا وسهلا بك فى منتديات الزهور العربيه
اذا كنت زائرا فتصفح المنتدى قبل ان تتخذ القرار فى الخروج منه
واذا اعجبك فمن حقك ان تشارك فيه
واذا لم يعجبك فمن حقك الخروج
-------------------------------------------

اهلا وسهلا عضونا الكريم
هيا سجل واستمتع معنا بامتع الاوقات

وتحياتى للجميع

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتديات الزهور العربيه

اهلا وسهلا بك فى منتديات الزهور العربيه
اذا كنت زائرا فتصفح المنتدى قبل ان تتخذ القرار فى الخروج منه
واذا اعجبك فمن حقك ان تشارك فيه
واذا لم يعجبك فمن حقك الخروج
-------------------------------------------

اهلا وسهلا عضونا الكريم
هيا سجل واستمتع معنا بامتع الاوقات

وتحياتى للجميع

منتديات الزهور العربيه

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
منتديات الزهور العربيه

https://roolove.ahlamontada.com/index.htm

المواضيع الأخيرة

» المنتجات الطبيعية للشيخ الهاشمي تزرع الأمل وتعيد البسمة لبشرى
حكايتى مع الموبيل .................. Emptyالجمعة يوليو 04, 2014 8:49 pm من طرف معبي

» رحلة معاناة من "الاكتئاب، الوسواس و السحر" كلها ألم وعذاب...
حكايتى مع الموبيل .................. Emptyالجمعة يونيو 20, 2014 7:26 pm من طرف معبي

» وصفات الشيخ الهاشمي تعيد البسمة لشابة في مقتبل العمر
حكايتى مع الموبيل .................. Emptyالجمعة يونيو 20, 2014 6:17 pm من طرف معبي

» المنتجات الطبيعية للشيخ الهاشمي سر شفاء السيدة السعدية
حكايتى مع الموبيل .................. Emptyالخميس يونيو 19, 2014 5:44 pm من طرف معبي

» فيلم ابراهيم الابيض Dvdrip Scr
حكايتى مع الموبيل .................. Emptyالسبت يوليو 18, 2009 4:49 am من طرف محمد

» هذه هي صور اجمل عاشقين في العالم اخذت دون علمهم
حكايتى مع الموبيل .................. Emptyالسبت يوليو 18, 2009 12:24 am من طرف محمد

» القط الذى تخاف منه الكلاب
حكايتى مع الموبيل .................. Emptyالجمعة يوليو 17, 2009 11:45 pm من طرف محمد

» اغرب مخلوق على وجه الارض
حكايتى مع الموبيل .................. Emptyالجمعة يوليو 17, 2009 11:34 pm من طرف محمد

» خارج المألوف
حكايتى مع الموبيل .................. Emptyالجمعة يوليو 17, 2009 11:31 pm من طرف محمد

التبادل الاعلاني

أبريل 2024

الإثنينالثلاثاءالأربعاءالخميسالجمعةالسبتالأحد
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

اليومية اليومية

2 مشترك

حكايتى مع الموبيل ..................

نور الشمس
    نور الشمس
    مشرف بوابة الضحك والفكاهة

رسالة sms : النص[/updown[updown]النص
    ذكر
    41
    77
    1
    21/06/2009

حكايتى مع الموبيل .................. Empty حكايتى مع الموبيل ..................

مُساهمة من طرف نور الشمس الأحد يونيو 21, 2009 8:54 pm

السلام عليكم

* أنا شاب مصرى , عادى جدا , بسيط جدا جدا , متواضع جدا جدا جدا , كل الذنب اللى اقترفته والجريمة اللى أجرمتها من 3 سنين انى جبت موبايل , الجهاز العجيب ده , الملعون اللى مبيجبش الا الخراب .

* انا بقالي 3 سنين جايب موبايل ... يعني بقالي 3 سنين جايب خط ... وبرده

بقالي 3 سنين عمال انزل فى نغمــات .... نزلت كل نغمات الدنيـا لموبايلي كل النغمات اللى تتخيلوها واللى متتخيلوهاش.... دا على اساس أنه لما يرن النغمـه الفلانية أو العلانية تشتغل ...

و من هنا بقى ظهرت المشكله ...... أكبر مشكلة واجهتنى فى حياتى .... إنه موبايلى العزيز يرن .... الموبايل مابيرنش خالص ...
    انا قلت يمكن العيب من الجهاز .... غيرت الجهاز ...... ..طيب العيب من الخط....غيرت الخط
    .... طب ممكن تكون نغمة الرنين اللى أنا حاططها فقرية وناحسة الجهاز .... غيرت النغمــه

عملت كل المحاولات عشان أسمع نغمـة موبايلي بترن من غير ما اشغلهــا انا , عاوز أشوف أى رقم يتصل بيا . أى رقم يتصل ويخلى النغمة تشتغل من غير ملمس جهازى وأشغل النغمة أنا ... بس مفيــش فايده.. كل محاولاتي كانت نتيجتها الفشــل الذريع التام..

و في اليوم الموعود (اللي كنت مستنيه من زمان) .... قمت من النــوم ... ببص في الموبايل لقيــت ميسد كول ....

ياااااااااااا خبرأبيض يااااااا نهار مش فايت مش معقول....انا جالي ميسد كوول ... لأ لا يمكـن مستحيل أنا أكيد بخرف ....

فكرت افتحها على طول ولا أروح أخد شاور الأول وألبس الطقم الجديد عشان أبقى مستعد ... دخلت
    حلقت دقنى و خدت شاور و عملت شعرى سبايك و حطيت بارفان و لبست احلى طقم " الطقم الجديد "
    عندى و خلاص بقى اديا بتترعش وانا ماسك الموبايل وهاشوف مين ده اللى دخلنى التاريخ وبعتلى ميسد كوول وخلانى أسمع نغمة الموبايل لأول مرة بترن لوحدها و..... وكانت الصدمه ....

أخــويا دخل عليا و قال لي بمنتهى البجاحة والوقاحة والبرود اللى فى الدنيا : الجهاز بتاعي باظ وانا حطيت الخط بتاعي امبارح بليل في جهازك مؤقتــا!!!!!!!!!!!!!!!!!

تحطمــت كل احلامي ... تحطمــت كل امالي ....... تحطمت كل أمنياتى التي كنت اعقدها على رؤية هذا الميسد .....

طبعا مش محتاج أقولكم يا أصحابى كان أثر الموضوع ده فى نفسيتى شكله ايه!!!!!!!!!!11

المهم , بعد شهرين من تاريخ الميسد المضروب اياه , كنت ماشي في الشـارع رايح الكلية ... وفجأه
    حسيــت بهزه في جيبي ( موبايلى بقى مش أى حاجة , أحدث موديل , اللى هو بالفيبريشن ) ..... و سمعــت نغمــة موبايلي مع الفيبريشن ....

انا طبعا مصدقتــش ان دا موبايلــي , كنت هاتجنن .... بس مكنش في حد بيـرد جنبي على
    موبايلـه ..... يا نهار ابيض , مش ممكن اللى بيحصل ده .... دا موبايلي اللي بيرن أهوه , و إفتكرت ان دي
    نغمتــي .....

كان وقت جميل اوي وانا اول مره أسمع نغمتي فيها من غير ما اشغلها ومن غير ميكون خط واحد تانى " أخويا الغتت مثلا " ... يا حلاوتــك يا نغمتــي ....... يا جمالك يا نغمتى ........ نغمة عبقرية فعلا ..... وقمــت مدخل ايدي في جيبـي " بمنتهى العنطزة والألاطة والفشخرة " و مطلــع الموبايل
    ..... و فتــحت المكالمه .....ونقول الووو

لقيــت واحد بيقولي : إيه يا بنتي انتــي فين انا مستنيـكــي قدام السينما بقالي ساعه .....

خسئت , ربنا ياخد أمثالك اللى بيحطموا آمال الناس

ساعتها تـــأكدت " بعبقريتى الفذة " ان النمــره غلط ... بس انا ما رديتش على ال..... اللى طالب علشــان ميعرفش إن النمره غلط و يحرمنــي من أجمل لحظـــات حياتي ... بس هو قفل ..... قفل
    لما انا مردتش عليـه .....

و بعد المقلب الجديد ده رجعت البيــت وأنا فى أسوأ حالاتى النفسية و ما روحتش الكلية و إتعقــدت بصراحــه ....... و جــالي إكتــئاب .......

الإكتــئاب زاد.. زاد زااااااااااااااد جــدا لحــد ما مبقيــت أقعــد في الأوضة لوحدي و باصص للحيطــه وفي إيدي الموبايل و ما بكلمــش حد ...

كانوا بيخشــوا عليــا يكلمــوني بس ما كنتش برد عليــهم ..... يجيبولي أكل ماكلــش ....

حاولوا كتير معايا عشــان يخرجونــي من حالة الإكتــئاب إللي انا فيهــا
    لحد ما بابا جه وكلمنــي وقالي: الموبايل مش كل حاجه يا بنــي ... على
    أيــامنا ما كنش فيه موبايلات ولا كلام من ده ..وكنا عايشيــن يا حبيبي ...
    ايه يعنى محدش بيرن عليك أو بيتصل بيك , أينعم كل الناس موبيلاتها بترن وانت الوحيد اللى موبايله مبيرنش , أينعم _ أبويا اللى بيتكلم ده _ كل الناس موبايلاتها بيجى عليها رسايل وانت الوحيد اللى مبيجلوش ولا رسالة , أينعم _ أبويا ده اللى المفروض انه بيكلمنى علشان يخفف عنى _ كل الناس بتتكلم طول الوقت وانت الوحيد اللى مكلمتش حد
    بس ومع ذلك الدنيا منتهتش يبنى!!!!!!!!!!!!!! " أبويا ده ربنا يخليهولى "

و قعد ناس كتير ودجالين و دكاتره نفساويين كتــير ييجوا يكلمـوني ... بس ما كنش فيه فايده ....

فقدوا الأمل في علاجـــي ..و بقيت انا مجنــون العيله .... كانوا مسمينــي مجنون الموبايل ....

بعد فتره , حصلت المعجزة و بدأت أتحســن و اقتنع بكلامهم و جيت في يوم وقمــت و نسيت حكاية
    الموبايل دي خالص .... وانا فاكر ســاعتها لما فتحــت التلفزيـون لقيــت
    إعلان لموبايل... حاولت اقلب القناه عشان ما افكرش.. لقيــت إعلان عصام
    الحضرى بتاع فودافون....

حاولت أقلب القناه عشان ما افكرش في المــوبايل ....لقيـــت إعلان نغمات فيديو تون...

الإعلان دا أثر فيــه اوي...هو انا حتــى طايل أسمع نغمــه عاديه عشان يجبلي
    فيديو توووون .... الإكتئــاب رجعلي تاني ..... و قمــت قايم وجايب ورقه
    وقلم وكتبت : " بابا ماما سامحـوني أنا كنت عايز أخف بس انا قررت خلاص انى
    انتحــر"

و جيـــت ارمي نفسي من البلكونــه .... بس سمعت الموبايل بتاعي بيرن ....

اممممم دي نغمــة الرسايل أنا عارفها تين تين تين ..... مكنتش مصدق , ياما انت كريم يا ربى .....

فتحت الرساله لقيت .....

"عزيزي العميل دلوقتي ممكن تشترك في خدمة الإنتــظار المجانى علشان الناس اللي بيتــصلوا بيـــك وانت مشغـــول............."!!!!!!!!!!!!

آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآة بووووووووووووووم

(دا الشاب المصرى وهو بيقع من البلكونة )
    همس المشاعر
    همس المشاعر
    { المدير العام }
    { المدير العام }

رسالة sms : احبك يا الله]
    انثى
    130
    1697
    6
    15/06/2009
    الموقعhttps://roolove.ahlamontada.com/forum.htm

حكايتى مع الموبيل .................. Empty رد: حكايتى مع الموبيل ..................

مُساهمة من طرف همس المشاعر الثلاثاء يونيو 30, 2009 9:21 pm

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    جميله موت فعلا
    ربنا يخليك
    وانتظر المفاجأة

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أبريل 19, 2024 3:20 pm